Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

December 1, 2012

Tutorial Cara Nak Dapatkan Link MP3

before ni tuto nina semua guna irondj.net kan. now dia dah tak ada. ok nina bagi cara lain nak dapatkan link mp3 untuk letak lagu dalam blog korang.

CARA PERTAMA - guna mp3skull.com
2. search lagu korang nak tu
3. dah keluar? ha bawah lagu tu ada EMBED kan, click situ
4. copy code tu tau.. contoh nina punya :
We_Are_Never_Ever_Getting_Back_Together_-_Taylor_Swift_www.mp3hits.wen.ru<br><embed type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.4shared.com/flash/player.swf?ver=9051" style="" id="ply" name="ply" quality="high" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="false" wmode="opaque" flashvars="file=http://mp3hits16.wen.ru/NEW_FOREIGN/We_Are_Never_Ever_Getting_Back_Together_-_Taylor_Swift_www.mp3hits.wen.ru.mp3&amp;volume=50&amp;" height="20" width="200"><br>Powered by <a href="http://mp3skull.com/">mp3skull.com</a><script type="text/javascript" src="http://mp3skull.com/embedcl.php"></script>
**korang hanya copy yang berwarna merah ni je ok. yang ni lah code lagu korang :)

CARA KEDUA - guna Youtube
2. search lagu korang tu
3. dah keluar? ha kat bawah lagu tu korang SHARE dulu, lepas tu tekan EMBED. tick kan pada USE OLD EMBED CODE.
4. yang tu pun code url link mp3. yang dekat sebelah embed tu pun link mp3 dan dekat atas tu pun link lagu korang. macam dalam gambar ni :
korang pilih mana satu nak ambil code mp3 korang tu :)
cara nak guna link ni boleh pergi tuto ni :
cute mp3 player
jquery music player
billy music player


13 comments:

  1. @#JemahAwesome : hi, hi! thanks invite me :)

    ReplyDelete
  2. @sabrinaaqzan : apa yang tak boleh? ikut step betul2 :)

    ReplyDelete
  3. @Eyzah Lieyza : cara dia refer kat link sy bagi tu ^^

    ReplyDelete
  4. cara pertama sy buat tk dpt pun embed tu ? dkt mana ? please rep dkt cbox sy.
    http://fatinpunyadiari.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Maafkan saya tapi saya tak nampak gambar link youtube tu dan saya takleh tekan gmbr tu untuk tengok lebih jelas. Macam mana ya nak copy code tu? Saya dah cuba tak boleh :(

    ReplyDelete
  6. @Arisa Pyonhehe sori juga pic tu tak jelas. UNTUK URL YOUTUBE, AMBIL YANG DEKAT ATAS TU (DALAM PIC TU TUNJUK ANAK PANAH KAT ATAS TU) :)

    ReplyDelete

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.