Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

July 3, 2011

TiPS mEnGhiLanGkAn BaU kAki

hey korang. pernah alami masalah bau kaki:120::face30:mesti pernahkan. masalah ni perlu diambil berat.:face25:hal ni bukan hanya akan mengganggu penampilan anda tapi boleh menyerang kepercayaan diri anda juga.:face29:jangan terlalu panik, cuba atasi dengan beberapa cara di bawah:

1perhatikan kebersihan kaki
kadang-kadang bau yang timbul disebabkan bakteri & kotoran pada kaki anda. semasa mandi, bersihkan & gosok kaki anda. jangan lupa untuk membersihkan & memotong kuku kaki secara rutin. anda juga boleh menggunakan sabun anti bakteria untuk membersihkan kaki anda..

2hindari kebiasaan membiarkan kaki anda secara terbuka
hal ni sama membiarkan bakteria & kotoran bersarang di kaki anda. biasakan memakai sandal khusus supaya kaki anda tetap berlindung..

3bersihkan kasut & kaos kaki anda
jangan memakai kaos kaki yang sama tanpa membersihkan terlebih dahulu setiap hari. begitu juga dengan memakai kasut yang sama setiap hari. tukar kasut lain/cucilah kasut anda paling tidak sebulan 2 kali..

4pilihlah ukuran kasut dengan benar
memakai kasut terlalu ketat akan membuat kulit kaki anda akan mengelupas. kuman & kotoran pun datang & bersarang di kaki anda malah akan menimbulkan bau yang tidak sedap..

5merendam kaki dengan air lemon/air teh
teh & lemon akan mengurangkan bau di kaki anda. malah merehatkan kaki anda dari aktif setiap hari..
begitulah tips yang nina dapat sampaikan.:face64:semoga memberi manfaat kepada korang ye:119:

No comments:

Post a Comment

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.