Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

July 22, 2011

7 Tips Membeli Laptop

selain handphone,:24:laptop kini menjadi tumpuan oleh setiap orang untuk kegunaan seharian mereka.:face40:dengan pelbagai saiz, jenama && sebagainya mampu membuat pelanggan pening kepala untuk memilihnya.:face53:jadi hari ini nina nak share tips untuk membeli laptop yang sesuai dengan kehendak anda.:face64:
View Image
1penggunaan - motif/tujuan utama laptop tersebut dibeli. jika untuk bermain game perlukan laptop yang lebih canggih. jika hanya untuk menaip && melayari internet cukup sekadar laptop yang sederhana.

2budget - berapa budget, anggaran/lebih senang duit yang anda ada. lebih digalakkan membeli secara tunai daripada secara berhutang. ia lebih menjimatkan. tetapi tidak salah cuma tidak disyorkan.

3warranty - jaminan sesuatu laptop kebiasaannya setahun. tetapi kita tidak mahu menggunakan laptop dalam tempoh setahun sahaja. mahukan lebih daripada itu. pastikan warranty lebih lama supaya kita lebih bersedia dengan kemungkinan buruk.

4buat pemerhatian - kunjungi mana-mana kedai yang menjual laptop. tanya && buat perbandingan antara 1 produk/jenama yang lain. tidak terburu-buru membeli dengan tawaran kerana ianya melibatkan duit yang beribu-ribu. pastikan jangan tertipu.

5tanya pemilik - ini salah satu cara paling berkesan sebelum membuat sebarang tindakan. pemilik laptop biasanya rakan-rakan sendiri lebih mudah memberikan nasihat, pro && kontra sesebuah laptop yang ingin dibeli.

6model - jenama juga memainkan peranan penting. kadangkala jenama memberikan keyakinan kepada kita untuk membeli.

7bantuan - servis bantuan selepas jualan juga penting. ke mana kita akan rujuk jika ada masalah? siapa kita perlukan? bagaimana dengan servisnya? adakah memuaskan? itu semua penting.
jadi sebelum membeli fikirkan masak-masak dahulu ye.:face46:

No comments:

Post a Comment

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.