Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

June 14, 2013

Lesen Memandu Diperbaharui Mulai 15 Julai 2013

Kementerian Pengangkutan akan memperkenalkan Lesen Memandu Bersekuriti Tinggi (LMBT). difahamkan pengeluaran lesen itu secara serentak di semua pejabat dan cawangan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bermula 15 Julai ini bagi menggantikan lesen kini yang telah digunakan sejak 1989.
gambar lesen baru 2013 lesen memandu baru diperkenalkan 15 julai 2013
di samping itu, pelaksanaan lesen baru tersebut turut diperluaskan pengeluarannya di pejabat-pejabat pos di seluruh negara pada November tahun ini.

lesen baru ini mempunyai ciri keselamatan. antara ciri-ciri keselamatan baharu tersebut termasuk pengaplikasian kad plastik pra-cetak bentuk dan lapisan hologram yang memiliki keselamatan tinggi. kad plastik pra-cetak itu akan mengandungi reka bentuk keselamatan tinggi dan canggih dalam imej garisan-garisan halus manakala lapisan hologram tersebut akan melindungi informasi serta gambar pemegang lesen memandu berkenaan.

perlaksanaan insiatif ini tidak melibatkan kos tambahan kepada orang ramai. kalau korang perasaan lesen baru ini seperti kad pengenalan kan? hehe so korang boleh lah tukar lesen memandu yang baru. macam cantik je :D

credit : mysumber.com

4 comments:

  1. I еnjoy what you guys are up too. Τhis kind of clеѵer work and exposure!
    Keеp up the аωesome wοrks guys I've incorporated you guys to blogroll.

    Feel free to visit my site: best cheapest stairlift (http://wiki.jugendwerksreisen.de)

    ReplyDelete
  2. hai.. salam kenal,
    follower no.3821
    done follow sini,
    jom follow teman yea yunk..=)

    http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

    ReplyDelete
  3. huhuh ada cip yg boleh buat semakan mcm ic x..huhuhu..baru kalo xde funtion mcm ic buang duit rakyat je kot..cntik tu mmg la cntik kn....

    ReplyDelete

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.