Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

June 26, 2011

cAra peNjAgAAn KuKu

hey selamat pagi sume.:17:kelas pagi ni cancel. aduh:119:nina balik rumah semula. bosan duduk kolej lama sebab kelas pukul 12 pula. so dah study kejap nina on9 lah.:face64:dahla hujan:87:ni ha memang bestla tidur..:face13:ok never mind.. nina nak cakap pasal kuku. yeah kuku yang ada dekat tangan kita ni. ramai yang tidak mengambil berat terhadap bahagian ini kerana menganggap tidak penting.:face4:sebenarnya kuku memainkan peranan penting dalam soal penampilan.:face44:jangan lupa setiap kali kita berbicara, tangan kita turut bergerak dan pastinya kuku antara anggota yang mudah dilihat.:face39:menjaga kuku sebenarnya tidak sukar. korang boleh ikut rutin penjagaan ini..

1pastikan kuku dibersihkan selalu terutama bagi mereka sering melakukan kerja rumah seperti memasak. jangan potong kuku terlalu pendek..
2rendam dalam air suam dapat melembutkan & memudahkan kuku dipotong
3gunakan alat khas untuk melicinkan permukaan kuku yang dipotong. gosok kuku dengan kain untuk menanggalkan habuk yang tertinggal..
4permakaian pelembap tangan & kuku mengandungi vitamin c membantu mencantikkan kuku
5minum banyak air dapat membantu mendapatkan kuku yang sihat, kuat & cantik
tip tradisional:
1kuku kaki sering berubah warna. cuba tuangkan cuka di atas kuku tadi & gosok dengan kain lembut. kemudian bilas dengan air suam. pasti warnaya kembali berseri..
2boleh juga mencuba menggunakan bawang putih yang dibelah dua. gosok pada kuku kaki hingga warnanya kembali berseri & berkilat. kemudian bersihkan..
ok selamat mencuba:q::face12:credit to sihat selalu..

1 comment:

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.