Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

May 21, 2011

TiPs MeNgAtAsi RAmBuT BerCaBaNG

hey sume.:face55:bagi wanita, memiliki rambut panjang adalah sebuah perjuangan. hal ini disebabkan kerana proses perawatan rambut panjang tergolong rumit.:face32: salah satu masalah yang sering dialami wanita berambut panjang ialah hujung rambut yang pecah-pecah/bercabang.. OMG:q::119::face31:

cute5

1 memotong rambut
ini memang bukan cara yang disukai, apalagi jika anda sedang ingin memanjangkan rambut tetapi jika hal ini tidak dilakukan maka kerosakan rambut semakin memanjang dan bahagian rambut yang harus dipotong semakin banyak.:face24:

2menggunakan conditioner/cream rambut
:face52:perawatan dengan cara ini jika dilakukan seminggu sekali, cukup membantu jika rambut anda rapuh dan cenderung pecah, kerana pemakaian hair dryer/akibat proses pelurusan serta pengeritingan.

3trim/steam rambut
lakukan setiap 8/12 minggu jika rambut anda panjang/6 minggu sekali untuk rambut yang pendek. potonglah bahagian hujung rambut yang pecah-pecah dengan model layer.:face51:model ini boleh menghilangkan rambut yang pecah-pecah tanpa anda harus kehilangan sebahagian besar rambut.

4kurangkan penggunaan hair dryer
hindari penggunaan yang terlalu kerap serta menyikat/menyisir rambut. pakailah sikat/sisir rambut berkualiti:25:. janganlah pakai sikat/sisir rambut yang sudah hilang beberapa gigi-giginya.

5lakukan penyisiran yang tepat
gunakan sisir sikat yang mempunyai bantalan bulatan dihujungnya. bantalannya akan memberi rangsangan agar rambut tumbuh sihat. menyisir tidak hanya menyingkirkan debu dan merapikan, akan tetapi membantu menyebarkan kandungan minyak yang rambut perlukan.


6sisir rambut terlebih dahulu
sebelum kemasan rambut dibuat, sisir rambut terlebih dulu agar rambut mudah diatur dan tidak kusut. gunakan sikat/sisir rambut bergigi jarang saat rambut basah. agar rambut halus dan lembut sebaiknya anda gunakan sisir sikat besar. jadi sebaiknya anda bersihkan selalu sisir sikat anda.

selamat mencuba:119::face75:

4 comments:

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.